Poprvé na jógu

Jdu na lekci poprvé

Na lekci je vhodné přijít v pohodlném oblečení. Doporučuji cvičit bez ponožek pro lepší cit v nohách, zajistíte si tím lepší stabilitu a pozice vám nebudou klouzat na podložce. Počítejte s tím, že se můžete zpotit. Doporučuji lehčí oblečení a popř. mít po ruce mikinu a ponožky na přiobléknutí se k závěrečné relaxaci.

Cvičí se na jógových podložkách, které jsou k zapůjčení v centrech, kde cvičím. Pokud se rozhodnete chodit na lekce pravidelně, je vhodné si pořídit svoji vlastní podložku. Ráda vám s výběrem poradím či doporučím. V dnešní době jsou populární také ručníky na jógu, které nekloužou, jsou dobře skladné, pratelné a můžete si jimi zakrýt podložku ze studia.

Na lekci je vhodné chodit minimálně 1 hod po jídle, optimálně 2 - 3 hodiny. Stejně tak je vhodné nejíst bezprostředně po lekci.

Během lekcí není žádoucí příjem tekutin. Jógová filozofie mluví o uhasínání vnitřního ohně, který během jógové praxe vzniká. Pokud se vaše tělo potřebuje bezpodmínečně osvěžit, nebraňte mu.

Jak lekce probíhá?

Lekce jógy má svoji předepsanou strukturu. Na začátku probíhá uvodní zklidnění se zaměřením se na sebe. Lekce pokračuje rozhýbáním a zahřátím se pomocí krátké sestavy, tzv. Pozdrav slunci. Následuje stěžejní část lekce, kdy praktikujeme různé ásany (pozice). Rychlost střídání ásan je dána typem lekce. Výběr pozic může odpovídat cílům lekce. Např. lekce zaměřené na uvolnění kyčlí, ramen, otevření hrudníku, posílení středu těla apod. Po pozicích ve stoji následují pozice v sedu či lehu. Lekce je uzavřena závěřečnou relaxací, která je velmi důležitá a přínosná, proto není vhodné odcházet z lekce dříve. Celá lekce je zakončena rozloučením a poklonou k sobě samému a okolí gestem Namasté.